GRUPY MŁODSZE
6.00-8.30
Schodzenie się dzieci. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej – zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy ruchowe integrujące grupę. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Ćwiczenia graficzne, logopedyczne. Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym, wyrównawcza. Prace porządkowe w sali. Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami.
8.30-8.45
Porządkowanie sali, przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe.
8.45-9.15
Śniadanie. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, mycie zębów, uczenie dzieci samodzielności.
9.15-9.30
Czynności samoobsługowe, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.
9.30-10.00
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zgodnie z tematyką programową, zabawy ruchowe i twórcze.
10.00-11.15
Zabawy na świeżym powietrzu, czynności samoobsługowe przed wyjściem ( nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki- poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące.
11.15- 11.30
Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne.
11.30-12.00
Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.
12.00- 12.15
Zabiegi higieniczne
12.15-14.30
Relaks. Leżakowanie.
14.30- 14.20
Podwieczorek.
14.20- 14.30
Zabiegi higieniczne
14.30- 15.00
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna. Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali
GRUPY STARSZE
8.00-8.45
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Praca wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym,język angielski,zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.
8.45-9.00
Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe.
9.00-9.30
Śniadanie. Eksponowanie pracy dyżurnych. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.
9.30-9.45
Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczno-sanitarne
9.45-10.45
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą zgodnie z tematyką programową, zabawy ruchowe i twórcze. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą w miarę możliwości
10.45-11.45
Gry i zabawy na świeżym powietrzu lub w sali. Czynności samoobsługowe przed wyjściem na zewnątrz ( nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki- poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące
Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku.
11.45-12.00
Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne .
12.00-12.20
Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.
12.20- 12.40
Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.
12.40-13.00
Relaks. Słuchanie bajek , muzyki-wyciszenie.
13.00- 14.15
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna. Stwarzanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział w zajęciach dodatkowych z nauczycielami grup. Zabawy dowolne według wyboru dzieci, pobyt na świeżym powietrzu.
14.15- 14.30
Zabiegi higieniczne.
14.30- 14.45
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.45-15.00
Zabiegi higieniczne.
15.00 – 16.30
Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci. prowadzonych przez specjalistów, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna z dzieckiem zdolnym oraz dydaktyczno – wyrównawcza. Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Kontakty z rodzicami – rozmowy indywidualne z rodzicami, informowanie o postępach i zachowaniu dzieci, kontakty okolicznościowe. rozchodzenie się dzieci